گریتینگ ترنچ

گریتینگ ترنچ

گریتینگ ترنچ یا گریتینگ روی کانال به گریتینگ های گفته می شود که برای نصب روی ترنچ ها و روی کانال ها استفاده می شود. این نوع از گریتینگ مصرف بالایی دارد . معمولا گریتینگ های روی کانال را از نوع تسمه در میلگرد یا تسمه در نیم تسمه استفاده و سفارش می دهند .

نصب گریتینگ های روی کانال به دو شکل انجام می شود یا دو طرف کانال نبشی کار شده است که در این صورت گریتینگ بعد از ساخت روی کانال و داخل نبشی کار می شود . نکته مهم در این مورد این است که اندازه وارتفاع تسمه فریم می بایست با ارتفاع داخلی بال نبشی یکی باشد .

در حالت دوم ممکن است که نبشی کار نشده باشد که در این صورت دو طرف گریتینگ را نبشی کار میکنن تا بال نبشی روی کناره های کانال قرار گیرد وکانال پوشش داده شود.

گریتینگ کانال وترنچ
نکات مهم در ساخت گریتینگ کانال

مهمترین نکته در سفارش گریتینگ های کانال توجه به بارگذاری گریتینگ است . ممکن است کانال و محل مورد نظر جهت عبور لیفتراک یا ماشین آلات باشد که در هنگام ساخت می بایست به نوع کاربری دقت کرد.

گریتینگ های روی کانال هم به صورت نفر رو و هم به صورت ماشین رو ساخته می شوند . ساخت گریتینگ های روی ترنچ کاملا بستگی به سفارش مشتری ومحل نصب دارد .

نکات مهم در ساخت گریتینگ کانال و دریچه

گریتینگ کانال یکی از کاربرد های عمومی این محصول برای مناطق شهری و مسکونی می باشد.به کار بردن گریتینگ کانال برای مکان های مختلفی می تواند صورت پذیرد. این امکان وجود دارد تا سطوح مختلف از جمله کانال های آب و فاضلاب را با استفاده از گریتینگ پوشاند.طریقه ی ساخت این نوع گریتینگ ها به صورتی است که اجازه ورود آب های سطحی جاری شده ناشی از باران را به داخل کانال می دهد. اما از ورود زباله ها و هجنین اجسام خارجی محفظه کانال جلوگیری می نماید.

به صورت عمومی برای محافظت از گریتینگ های دریچه کانال در برابر خوردگی و اکسایش از گالوانیزه ی گرم استفاده می شود.اگر گریتینگ کانال در محیط اسیدی به کار گرفته شود از مواد کامپوزیتی و فایبرگلاس یا استنلس استیل برای ساخت آن استفاده می شود.

در هنگام طراحی و ساخت گریتینگ ترنچ و کانال این امکان وجود دارد تا در فاصله های معین دریچه های لولایی با قابلیت جدا شدن ایجاد نمود تا در صورت لزوم امکان داخل شدن به مجراها میسر باشد. جهت سفارش گریتینگ کانال روی این لینک کلیک کنید.

طراحی گریتینگ کانال

نکته ی مهمی که در زمان طراحی و ساخت گریتینگ کانال باید در نظر گرفت این است که این محصول باید برای بارهای ترافیکی تولید شود.چرا که وسایل نقلیه با وزن بالا از روی آن عبور و مرور خواهند کرد. مسئله بعدی که باید در نظر گرفت مضرس یا آجدار بودن گریتینگ ها می باشد.در زمان برودت هوا امکان یخ زدگی و ایجاد محیط لغزنده وجود دارد به همین منظور گریتینگ استفاده شده باید دارای اصطکاک قابل قبولی باشد.

این امکان وجود دارد تا با رنگ آمیزی مناسب برای گریتینگ های کانال مناظر بصری زیبایی برای شهر بوجود آورد. علاوه بر همه ی این مزیت ها گریتینگ کانال از لحاظ اقتصادی نسبت به دیگر سازه ها ارجحیت خواهد داشت و همچنین هزینه نگهداری آن پایین می باشد.

گریتینگ دریچه ، کانال ، منهول

یکی دیگر از کاربردهای گریتینگ کانال، پوشش سطح کانالهای فاضلاب و هدایت آب های سطحی می باشد. این نوع گریتینگ به نحوی ساخته می شود تا علاوه بر پوشش کانال و هدایت آب، مانع ورود زباله های شهری و صنعتی به داخل محفظه ی کانال شود. همچنین معمولا بسته به نیاز یا طراحی، در فواصل معین، گریتینگ دریچه به صورت لولایی یا جداشدنی، استفاده می شود تا جهت بازدید، تعمیر، برطرف کردن آب گرفتی و یا اصلاحات دیگر، این امر به سهولت انجام پذیرد.

برخی کاربردهای گریتینگ کانال و دریچه جهت هدایت آبهای سطحی و فاضلاب، جهت کف پوش محوطه پارکینگ و رمپ، کانال های شهری و روستایی، پوشش جوی های آب، کانال های فاضلاب و آب رو در تونل ها، آشپزخانه های صنعتی و خانگی، رستوران ها، روف گاردن، کف شور، استخر و جکوزی، سرویس های بهداشتی، پشت بام های منازل، ادارات، و کارخانه ها، محوطه ی تراس و بالکن، کارخانه های صنعتی (صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی) و شرکت های تأسیساتی، موتورخانه ها، تعیمرگاه، فرودگاه و… می باشند.

قیمت گریتینگ کانال

قیمت گریتینگ های کانال با توجه به نوع آن می تواند متفاوت باشد ، بعضی از گریتینگ های ترنچ و کانال ممکن است که نیاز به جوش نبشی در طرفین آن باشد یا گریتینگ های منهول و دریچه گاهاً نیاز به لولا و قاب نبشی داشته باشند . به همین دلیل دیتیل ساخت انواع گریتینگ کانال و دریچه در قیمت گذاری آن تاثیر گذار است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Solve : *
16 ⁄ 8 =


دسته‌ها

فهرست