گالوانیزه گریتینگ

گالوانیزه یک فرایند اعمال لایه نازکی از پوشش روی بر سطح قطعات آهنی و فولادی به منظور محافظت سطح فولاد در برابر خوردگی است. فرایند نهایی بعد از ساخت گریتینگ اعمال پوشش گالوانیزه گرم می باشد .

گالوانیزه گرم گریتینگ چیست؟

گالوانیزه یک فرایند اعمال لایه نازکی از پوشش روی بر سطح قطعات آهنی و فولادی به منظور محافظت سطح فولاد در برابر خوردگی است.

فرایند گالوانیزه گرم نوع خاصی از روش گالوانیزه است که در آن پوشش محافظ روی با غوطه ور کردن قطعه فولادی در یک حمام مذاب روی بر سطح آن اعمال می گردد. پوشش روی به صورت مانعی در برابر خوردگی از فولاد محافظت می کند.
این فرایند شامل چندین مرحله، از جمله آماده سازی، تمیزکاری، اعمال فلاکس، گالوانیزه گرم، سرمایش، و کنترل کیفیت، است. هر مرحله از فرایند به گونه ای کنترل می شود که مجموعه ای از ضخامت پوشش مناسب، کیفیت، ظاهر و عملکرد بهینه مطابق با استاندارد بین المللی ASTM برخوردار باشد.

قطعات گالوانیزه شده به عنوان یک جایگزین مناسب و اقتصادی برای فولاد ضد زنگ محسوب شده و بخصوص برای کاربردهایی طراحی می شوند که نیاز به مقاومت خوردگی بالا و طولانی مدت مورد نیاز است. الکترونگاتیویته بالاتر فلز روی نسبت به آهن سبب می شود که مقاومت به خوردگی سطح قطعه، حتی در صورت آسیب دیدن پوشش روی نیز ادامه پیدا کند.

hot-dip-galvanized
روال گالوانیزه گرم گریتینگ و قطعات فولادی

آماده سازی
تمیزکاری
اعمال فلاکس
گالوانیزه گرم
سرمایش
کنترل کیفیت
آماده سازی سطوح گریتینگ وسایر قطعات یکی از مهمترین مراحل در فرایند گالوانیزه گرم است. چرا که چنانچه هر گونه آلودگی و خصوصاً اسپاترهای ناشی از جوشکاری بر روی قطعه کار مانده باشد، تاثیر بدی بر روی گالوانیزه خواهد داشت وتمام این عیوب بر روی قطعه بعد از گالوانیزه قابل رویت خواهند بود وهمین مورد سبب کیفیت نامطلوب گالوانیزه وچه بسا رد شدن قطعه یا گریتینگ در مرحله بازرسی پوشش گردد.

در واقع گریتینگ های فلزی بعد از اتمام مراحل ساخت گالوانیزه گرم می شوند. در روند تولید گریتینگ و پس از ساخته شدن آن به منظور افزایش مقاومت گریتینگ در برابر خوردگی، رطوبت و شرایط جوی و همچنین جهت ایجاد زیبایی ظاهری در گریتینگ، آن را با استفاده از گالوانیزه گرم پوشش می‌دهند. پوشش گالوانیزه وپوشش روی گریتینگ مورد استفاده دارای قدرت چسبندگی بالا و خاصیت عدم شکنندگی می‌باشد و به همین علت پوشش بسیار مناسبی برای گریتینگ محسوب می‌شود.

قیمت گریتینگ گالوانیزه

قیمت گریتینگ گالوانیزه به دیتیل ساخت وصخامت تسمه های باربر و رابط دارد .ساخت گریتینگ گالوانیزه دقیقاً مطابق با درخواست مشتری انجام و سپس مطابق با استاندارد ASTMA123 پوشش گالوانیزه گرم می شوند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Solve : *
10 ⁄ 5 =


دسته‌ها

فهرست