رزین در گریتینگ فایبرگلاس

متریال گریتینگ های فایبرگلاس

در این مقاله قصد داریم توضیحات کامل در خصوص متریال و مواد مورد استفاده در گریتینگ های فایبرگلاس یا کامپوزیت ارائه کنیم . تولید گریتینگ های فایبرگلاس نیازمند  رزین های فایبرگلاس است که پس از ترکیب به اندازه های کاملا دقیق با سایز مواد  در قالبهای مورد نظر ریخته می شود.

قیمت گریتینگ های فایبرگلاس کاملاً بستگی به رزین آن دارد . از این رو در ارائه قیمت گریتینگ فایبرگلاس نوع رزین ، ارتفاع گریتینگ فایبرگلاس ومحیط نصب از اهمیت زیادی برخوردار است . جهت استعلام قیمت گریتینگ فایبرگلاس از فرم استعلام گریتینگ استفاده نمایید .

رزین های مورد استفاده در محصولات فایبرگلاس

رزین های مورد استفاده در محصولات فایبرگلاس یا کامپوزیتی بر اساس نوع محصول متفاوت می باشد. اگر بخواهیم تعریفی از رزین بیان کنیم میتوان رزین را به این شکل تعریف کرد:
رزین ترکیبی طبیعی یا مصنوعی است که بسیار چسبناک است و تحت شرایطی سخت می شود. معمولاً در الکل قابل حل است اما در آب حل نمی شود.

این ترکیب به طرق گوناگون طبقه بندی می­شود که بستگی به ترکیب شیمیایی و مورد مصرف آن دارد. اما در حالت کلی رزینهای مهم و پر کاربرد را می توان به شکل زیر تقسیم بندی کرد:

  • رزین های پلی استر
  • رزین های اپوکسی
  • رزین های وینل استر

رزین ها ماده اصلی در ساخت انواع گریتینگ فایبرگلاس یا کامپوزیت در صنایع مختلف می باشد. رزین ها از نظر میزان کاربرد واستفاده در ساخت بسیاری از قطعات هنری تا صنعتی ودر بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. رزین گریتینگ بخش مهم در گریتینگ فایبرگلاس است .

کاربرد رزین در گریتینگ فایبرگلاس
بخش بندی رزین ها

رزین ها از نظر ترکیب به رزین های تک جزئی ورزین های چند جزئی تقسیم می شوند. رزین‌های تک جزئی یا هوا خشک رزین‌هایی هستند که در مجاورت هوا به‌سرعت خشک می‌شوند و از این جمله رزین‌ها می‌توان انواع چسب‌ها و ماده‌ای که برای براق کردن سنگ‌های آنتیک استفاده می‌شود اشاره کرد.

نوع دوم رزین‌های چند جزئی هستند که برای خشک شدن (اصطلاحاً به این مرحله پخت گفته می‌شود) نیاز به مواد مکملی دارند که باعث خشک شدن و پخته شدن آن‌ها می‌شود. چون این واکنش درونی است می‌توان از این نوع رزین‌ها برای کارهای حجمی استفاده کرد، خاصیتی که معمولاً رزین‌های تک جزئی ندارند؛یعنی بعد از اختلاط دو جز رزین شروع به خشک شدن می‌کند.

رزین های پلی استر غیر اشباع

رزینهای پلی استر غیر اشباع از واکنش دی­ اسیدهای اشباع و غیراشباع با دی­ الکل­ها به دست می ­آیند. این رزینها به دو دسته رزینهای ایزوفتالیک و اورتو فتالیک طبقه بندی می شوند که در فرآیندهای مختلفی از جمله لایه­ گذاری دستی، پاشش رزین، ریخته­ گری، پالتروژن، SMC و BMC قابل استفاده ­اند. از این رزینها برای ساخت انواع قطعات کامپوزیتی از جمله لوله های FRP و GRP، ساخت قایق و شناور و همچنین تولید ماستیک، بتونه سنگی، ژل کوت ، فایبرگلاس، ایرانیت کامپوزیتی و … استفاده می گردد.

رزین های پلی استر هزینه کمتری نسبت به رزین های اپوکسی دارند. این رزین ها از سخت کننده ها برای شروع یک واکنش شیمیایی استفاده می کنند که منجر به پخت می شود. رزین های پلی استر به پخت سریع و آهسته تقسیم می شوند. در این بین انبوهی از درجه بندی وجود دارد. این واکنش پذیری به اصطلاح تأثیر جدی بر روی خواص شیمیایی و همچنین مکانیکی قطعه کار تمام شده دارد ، زیرا بر اتصال متقابل در مرحله پخت تأثیر می گذارد.

به طور کلی می توان گفت که رزین های پلی استر به دلیل خاصیت نفوذ پذیری بالا برای اتصال با الیاف شیشه بسیار مناسب هستند. پس از پخت ، قطعات کار در برابر آب و هوا مقاوم هستند.

رزین اپوکسی یا پلی استر کدام بهتر است؟

رزین پلی استر در مقایسه با رزین اپوکسی از مزایای برجسته ای برخوردار است. با این حال ، برخی از خواص مضر نیز وجود دارد:رزین پلی استر برای خرید بسیار ارزان تر است. به خصوص اگر می خواهید مقادیر زیادی را پردازش کنید ، مقایسه قیمت در اینجا می تواند ارزشمند باشد.

بعلاوه ، زمان پردازش رزین پلی استر می تواند تا حدودی توسط کاربر تعیین شود.  از طرف دیگر ، دو جز res رزین اپوکسی باید بسیار دقیق توزین شوند ، در غیر این صورت به اندازه کافی خوب نمی شود و یا اگر از ماده سخت کننده بیش از حد استفاده شود ، بسیار شکننده می شود.

تعریف کامپوزیت FRP/GRP

کامپوزیت پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه است . استحکام یک قطعه فایبرگلاس عموماً بستگی به نوع ، جهت ، کمیت ، و مکان الیاف شیشه در داخل آن قطعه می باشد . برای پوشش وچسباندن الیاف شیشه تقویت شده از رزین استفاده می شود . رزین موجب تقویت ، سختگی و مقا.مت قطعه یا گریتینگ در مقابل ضربه می شود . نوع و میزان سختی و مقاومت گریتینگ کاملا بستگی به نوع رزین مصرفی دارد.

تولید مقاطع به روش پالتروژن

فرایند پالتروژن فرایندی پوسته است که به صورت ماشینی و تا حدود زیادی به وسیله ماشین انجام می شود . از روش پالتروژن برای تولید مقاطع ثابت وپروفیل های نظیر لوله توخالی و تو پر ، ناودانی ، نبشی ، قوطی و میلگرد و. . .  استفاده می شود . روش کار هم در این فرایند بدین شکل است که الیاف تقویت شده بعد از عبور از حمام رزین ، آغشته به رزین گشته و با ورود به قالب شکل دهی و انجام فرایند پخت توسط دستگاه کشیده می شود . در این روش پروفیل ها بعد خروج از دستگاه وهنگام کشش می توان در ابعاد واندازه های دلخواه برش کاری نمود.

استعلام قیمت گریتینگ فایبرگلاس

جهت استعلام قیمت گریتینگ فایبرگلاس از فرم آنلاین استعلام گریتینگ که در وب سایت ما قرار دارد استفاده نمایید. قیمت گریتینگ فایبرگلاس پس از بررسی کارشناسی در کمترین زمان ممکن ارسال میگردد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Solve : *
29 − 15 =


دسته‌ها

فهرست